MAOL2-alusta tukee oppimista
Perinteisten työvälineiden haasteet
Vihko, kynä, pyyhekumi ja laskin. Peruskoulun aikana erittäin tutuksi tulleet työvälineet matematiikan tunnilla. Tehtävät onnistuivat minulta usein helposti, mutta kun laskuvirhe tapahtui, oli sen korjaaminen erittäin työlästä. Lukioon siirryttyäni käyttöön tuli MAOL²-alusta, joka on helpottanut päivittäistä opiskeluani matemaattisissa aineissa huomattavasti.
MAOL2-alustan käyttökokemus ja edut
MAOL²-alusta on ollut käytössäni koko lukio-opintojen ajan. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, koska laskuvirheiden tapahtuessa minun on ollut paljon helpompi korjata laskuvirheet, tehtävät ovat helposti saatavilla samasta paikasta ja MAOL-taulukoista löytyvät kaavat on erittäin helppo liittää vastaukseen. MAOL²-alusta on myös erittäin samankaltainen abitti vastausikkunan kanssa, joten ylioppilaskokeisiin vastaaminen käy tutuksi jo kursseilla. Alusta on tukenut omasta mielestäni omaa opiskeluani merkittävästi, koska se on tukenut opiskeluani ja avun pyytäminen on ollut itselleni helpompaa alustan myötä.
Parasta mielestäni alustassa on ollut sen selkeys. Olen koko lukio-opintojeni ajan pystynyt keskittymään kaikista oleellisimpaan asiaan, opiskeluun. Matematiikan opinnoissa tehtävät on jaettu hyvin vaikeustason mukaan, sekä tehtävänannot on helposti alustalla näkyvillä, jonka vuoksi olen pystynyt kartoittamaan helposti omaa osaamistani, eikä matematiikan kirjassa ole tarvinnut ärsyttävästi hyppiä teorian ja tehtävänannon välillä. Eri sovelluksista, kuten GeoGebra, TI-Nspire ja LoggerPro, on myös ollut helppo liittää vastaukseen kuvia ja kuvan liittämisen jälkeen täydentää omaa ratkaisua vielä alustalle. Minun ei ole tarvinnut tehdä moninkertaista työtä kaikkien vastauksen kohtien kirjoittamiseksi uudelleen alusta, vaikka minulla on useita apuvälineitä laskujen laskemiseen käytettävissä!
Itsearviointi tukena yksilöllistämisessä
Niin fysiikassa, kemiassa, kuin myös matematiikassa opiskelijaa niin kuin myös opettajaakin auttava apuväline MAOL²-alustalla on itsearviointi. Minulle itsearviointi on ollut erinomainen tapa koti- ja tuntitehtäviä tehdessä kommunikoida opettajan kanssa ja pyytää tarvittaessa apua. Vaikeiden tehtävien tai sellaisten, joita en täysin ymmärtänyt, on helppo laittaa kaksi, kolme ja joskus yksikin tähti ja kertoa mitä ei ole osannut tai ymmärtänyt. Tämän jälkeen opettajan on ollut helppo kommentoida tehtävääni ja vastata kysymykseeni alustalla, tai myös tulla käymään vaikea kohta läpi minun kanssani kahden kesken. Monelle haastavia tehtäviä on itsearvioinnin myötä ollut helpompi käydä koko ryhmänä läpi, joka säästää kaikkien aikaa.

MAOL²-alusta on ollut minulle helpotus matemaattisissa aineissa. Se on toimiva, opiskelijoiden tarpeita tukeva alusta. Se nopeuttaa tehtävien tekemistä, auttaa oppimaan paremmin ja tekee oppimisesta hauskaa ja sujuvaa! Suosittelen MAOL²:sta ehdottomasti kaikille opiskelijoille, jotka haluavat tehdä matemaattisten aineiden opiskelusta itselleen mukavaa ja jos haluat ottaa oppimisen omiin käsiisi aivan uudelle tasolle!
Kirjoittaja
Netta Sällström
Opiskelija
Iisalmen lyseo